Інтерактивна дошка - це, по суті, дисплей вашого комп'ютера. Значить, все, що є на вашому комп'ютері, можна показати і на інтерактивній дошці.
Це дає вам можливість використовувати широкий спектр ресурсів, таких як:
- Презентаційне програмне забезпечення
- текстові редактори
- мультимедійні та навчальні диски
- Інтернет
- Зображення (фотографії, малюнки, діаграми, зображення екрану)
- Відео-файли (уривки телевізійних програм, відео-касети VHS або цифрові відео-зображення)
- Звукові файли (уривки касет або радіо, записи, зроблені учнями або іншими викладачами). Будь-який звук з Інтернет-сторінки також буде чути, якщо у вас є гучномовці
- Програмне забезпечення для інтерактивної дошки
- Програмне забезпечення, що відноситься до різних предметів
Можливо, заняття залучать відразу кілька ресурсів, і викладач буде вибирати те, що йому потрібно. Багато з вищеперелічених ресурсів використовують можливості комп'ютера, наприклад, колір, рух і звук, більшість з яких не завжди доступні на звичайному уроці.
Простота використання цих пристроїв і різноманітність ресурсів захоплює учнів більше, ніж традиційні заняття. Однак, викладачам часто доводиться витрачати досить багато часу на пошук необхідних матеріалів. У розділі Посилання ви можете знайти цікаві ідеї, які допоможуть вам в роботі з інтерактивною дошкою.
Інструмент інтерактивної дошки |
Вплив на навчання |
колір |
Розмаїтість кольорів на інтерактивній дошці, дозволяє викладачам виділяти важливі області і привертати увагу до неї, зв'язувати загальні ідеї чи показувати їх відмінність і демонструвати хід роздуми. Прикладом може бути робота з географічною картою або схемою травної системи організму. |
Записи на екрані |
Можливість робити записи дозволяє додавати інформацію, питання та ідеї до тексту, діаграм або зображень на екрані. Всі примітки можна зберегти, ще раз переглянути або роздрукувати. |
Аудіо- та відео- вкладення |
Значно посилюють подачу матеріалу. На інтерактивних дошках також можна захоплювати відео-зображення і відображати їх статично, щоб мати можливість обговорювати і додавати до нього записи. |
Drag & drop |
Допомагає учням групувати ідеї, визначати достоїнства і недоліки, подібності та відмінності, підписувати карти, малюнки, схеми і багато іншого. |
Виділення окремих частин екрана |
Тест, схему або малюнок на інтерактивній дошці можна виділити. Це дозволяє викладачам і учням фокусуватися на окремих аспектах теми. Частина екрану можна приховати і показати його, коли буде потрібно. Програмне забезпечення для інтерактивних дошок включає фігури, які можуть допомогти учням сконцентруватися на певній області екрану. Використовуючи інструмент "прожектор" можна виділити певні ділянки екрана і сфокусувати увагу на них. |
Вирізати і вставити |
Об'єкти можна вирізати і стирати з екрану, копіювати і вставляти, дії - скасовувати або повертати. Ці надає учням більше впевненості - вони знають, що завжди можуть повернутися на крок назад або змінити що-небудь. |
сторінки |
Сторінки можна гортати вперед і назад, демонструючи певні теми заняття або повторюючи те, що деякі з учнів не дуже зрозуміли. Сторінки можна переглядати в будь-якому порядку, а малюнки і тексти перетягувати з однієї сторінки на іншу. |
поділ екрана |
Викладач може розділити зображення з екрану комп'ютера і показати його на різних дошках. Це може стати в нагоді при ретельному дослідженні предмета. |
поворот об'єкта |
Дозволяє переміщати об'єкти, показуючи симетрію, кути і відображення |
З'єднання з електронним мікроскопом |
Дозволяє розглядати і досліджувати мікроскопічні зображення |
Ці інструменти значно поліпшать викладання за допомогою інтерактивної дошки.
Наприклад:
- Використання drag & drop
- Використання підписів і виділення
Drag & drop
Коли ви працюєте на інтерактивній дошці, ви можете пересунути будь-який об'єкт на інше місце за допомогою опції "drag and drop" (тягти і відпустити). Це дозволяє пересувати текст і малюнки в будь-яке місце на дошці - просто натисніть на об'єкт і тягніть його; коли ви дійшли до потрібного місця, відпустіть натискання. Точно так же, як ви пересували б монету по поверхні столу. Використовуючи традиційні методи, такого ж ефекту можна було б досягти, написавши слова на картках або вирізавши картинки і приклеївши їх до дошки. Однак, така робота на комп'ютері займе набагато менше часу і заощадить місце, де ви стали б зберігати картки.
Можливість пересувати об'єкти по дошці допомагає в таких заняттях, як:
- З'єднання
- Класифікація
- Угруповання
- Сортування
- Заповнення пропусків
- Упорядкування
Учні можуть експериментувати із завданням і пересувати об'єкти, спробувати знову. Діти вважають, що це набагато цікавіше, ніж робити працювати в зошиті, де постійно виникають помилки. Також можна провести дискусію про те, що учні бачать на інтерактивній дошці. Правильно задаючи питання, викладачі допоможуть учням пояснити свої дії, продемонструвати своє розуміння проблеми і поділитися інформацією з усім класом.
Завдання, які використовують drag & drop ідеальні для початку уроку: вони привертають увагу всього класу. Можна використовувати цю опцію для перевірки знань учнів або як введення в нову тему.
Використання підписів і виділення
На занятті з інтерактивною дошкою ви можете використовувати всі матеріали, доступні на комп'ютері: таблиці, схеми, анімацію, аудіо- та відео-записи. Різноманітність ресурсів надає широкий вибір підходів до навчання.
Коли ви працюєте на інтерактивній дошці, ви можете взяти маркер і зробити запис, додати коментар, намалювати коло, підкреслити або виділити потрібну інформацію. Інтерактивна дошка допомагає розвивати обговорення в класі. Звичайно, можна писати і малювати і на звичайній дошці. Але переваги інтерактивної дошки в тому, що:
- Додавати записи можна до сторінок, які були приготовлені до заняття.
- Після заняття записи на дошці можна зберегти, не обов'язково їх прати.
- Можна використовувати різні кольори, а також виділення, яке при традиційному методі викладання доступно тільки на слайді оверхед проектора.
Універсальність інтерактивної дошки забезпечить залученість учнів в роботу, особливо тих, хто сприймає інформацію в основному кинестетически.
Записи та коментарі можна додавати поверх будь-якого зображення на екрані, а потім зберігати їх в потрібному файлі. Таким чином, учні зможуть скористатися файлом пізніше або роздрукувати його. Цей метод може бути зручний на різних заняттях - будь-яке завдання, яке включає сортування, з'єднання, угруповання і упорядкування об'єктів, буде більш ефективним на інтерактивній дошці.