В даний час в початковій школі велика увага приділяється розвиваючим методикам в освітньому процесі. Особливості розвитку особистості молодшого школяра багато в чому визначають успішність його навчання, специфіку оволодіння їм компонентами навчальної діяльності, інтенсивністю формування у нього загальнонавчальних умінь і навичок. Без достатньо високого рівня сформованості цих навичок неможливий подальший якісну освіту.
Але в освіті з усією очевидністю проявляється протиріччя між творчістю в навчанні і технологічністю. З одного боку, вимоги сучасної ситуації такі, що простого переважання деякою сумою знань недостатньо, необхідна постійна готовність до зміни, готовність до творчості. Виховання творческости має стояти на чолі сучасної освіти. З іншого боку, освіта - це завжди певна технологія. Але в житті стає все менше і менше сфер діяльності, де превалює репродуктивне початок. Готуючи дітей до майбутнього, ми повинні готувати їх до творчої діяльності. Творчість передбачає нове бачення, нове рішення, новий підхід. Творчість - це привнесення в рішення повсякденному завдання чогось нового.
Зміни в освітніх технологіях пов'язані з цілями і завданнями сучасного початкової освіти і формуванням у молодших школярів універсальних навчальних дій, визначених у Федеральному державному освітньому стандарті. Однією з умов розвитку молодших школярів, є діяльнісний підхід до формування універсальних навчальних дій.
Актуальність даної проблеми з одного боку обумовлена необхідністю формування УНД, з іншого - пошуком адекватних засобів реалізації основних вимог стандартів другого покоління в поєднанні зі здоров'язбереження учнів.
Вирішення цих завдань може бути можливим лише при особистісно-орієнтованому підході до освіти і виховання. Діяльність учителя визначається при цьому як співпраця з учнями, створення сприятливого для школяра навчальної, розвиваючої і виховує середовища. Перед учителем постає завдання - знайти ефективні засоби для становлення творчої особистості.
Використання ІД дозволяє розробити авторську систему завдань і вправ, спрямованих на:
• створення інноваційної моделі навчального процесу через впровадження сучасних технологій з метою управління якістю освіти
• виявлення і створення оптимальних умов для формування УНД в процесі використання смарт-технологій
• розробку ефективних методів і прийомів, а також форм роботи, які сприяють розвитку креативного мислення у молодших школярів
• освоєння різних способів навчально-пізнавальної діяльності з різними джерелами інформації
• оптимізацію навчального процесу, розширення інформаційного середовища
• створення умов для здоровьесбережения учнів на уроках у процесі використання інтерактивної технології.
Моделювання уроку на основі використання смарт-технологій дозволяє проектувати уроки креативного і когнітивного типів.
Однак для впровадження і поширення даного досвіду необхідний достатній рівень володіння інформаційними технологіями, психолого-педагогічної компетенції педагога початкової освіти.
Застосування ІД дозволяє привернути увагу дітей до процесу навчання на різних етапах уроку.
Мотиваційний. Молодшим школярам часто доводиться виконувати завдання типу: «розгадай ребус», перестав літери (слова), набагато зручніше це робити дійсно «переставляючи» - реально рухаючи об'єкти. Тоді навіть найслабший або розсіяний учень виявляється втягнутим в цей процес.
Перевірка домашнього завдання. Проходить швидко і ефективно, якщо заздалегідь винести на дошку необхідний матеріал. Він сприймається учнями не тільки на слух, що, як відомо, для молодших школярів неефективно, але і візуально.
Ознайомлення. Включення учнів в безпосередню роботу з пропонованим матеріалом: встановлення відповідності, надписування, переміщення інформаційних об'єктів, моделювання та створення об'єктів і інші дії дозволяє набагато швидше і легше засвоїти будь-яку тему навчального предмета, тому що найлегше запам'ятовується яскравий матеріал і той, що постійно входить в поле діяльності. Адже те, що невірно або неповно сприйнято, настільки ж неповноцінно буде осмислено, а значить, і запомнено.
Закріплення вивченого. Значно спрощується робота з кресленнями, таблицями, графіками, алгоритмами. Відтворити їх на крейдяній дошці досить складно і займає багато часу, а на екрані через проектор неможливо зробити необхідні позначки. ВД спрощує цей трудомісткий процес (за допомогою сканера або фотокамери картинка переводиться на слайд) і, якщо дитина щось не встиг зазначити в своєму зошиті, у нього є можливість подивитися, тому що це нікуди не поділося, а залишилося перед очима. При цьому виділено кольором, тобто акцентує на собі увагу.