10 педагогічних принципів

10 педагогічних принципів

Масове відкрите соціальне навчання

Це продовження історії з масовими відкритими онлайн-курсами, але тепер акцент переноситься з відеолекцій і транслювання знань величезній кількості людей, на те, як в процесі проходження курсів утворювати спільноти, щоб організувати мережеве колегіальне навчання. Адже спілкування - невід'ємна частина будь-якого навчання.

Розробка педагогічних методик на основі аналітики даних

Якщо раніше освіта нагадувала фабричне виробництво, зараз вона стає адресною. На світі немає двох однакових студентів, так само як і універсальних практик отримання знань. При стандартних методиках прогалини в знаннях ростуть сніжним комом - досить не до кінця зрозуміти одну тему, як за неї тут же чіпляється інша. Персоналізований гнучкий курс миттєво реагує на кожну дію, обчислюючи яких недостатньо теми.
Чимало освітніх програм називають себе адаптивними, але це слово не всі розуміють однаково. Наприклад, під цим може матися на увазі разова оцінка знань, по якій визначається рівень знань. Або курс з регулярним тестуванням.
У Knewton* своє бачення: потрібно адаптуватися до рівня знань і цілям учня, обчислювати слабкі місця і заповнювати прогалини щохвилини. Щоб навчання йшло ефективніше, платформа радить, над чим варто працювати прямо зараз, і підшукує відповідні завдання. До речі, справа не обов'язково в відсутності знань: можливо, у студента просто немає достатніх навичок аналізу або не розвинене абстрактне мислення. У Відкритому університеті очікують, що все більше інструментів для точного відстеження успішності будуть впроваджуватися в повсякденне освіту. І це позбавить як вчителів, так і учнів від багатьох невдач.
*Knewton - це компанія з адаптивним навчанням, яка розробила платформу для персоналізації освітнього контенту, а також розробила навчальні програми для вищої освіти, сконцентровані в областях науки, техніки, техніки і математики.

Перевернутий клас

Так називають метод навчання, при якому вся теоретична і лекційна програма вивчається вдома, а в класі з учителем детально розбираються завдання і вправи по темі. Тобто все в цьому класі навпаки: лекції - вдома, а домашка - в класі.

BYOD

Bring your own devices — це принцип, при якому для занять активно використовуються смартфони, ноутбуки, планшети і все що завгодно. Але пристрою ці не були надані державою або бізнесом. Мова йде про самих різних телефонах і комп'ютерах, які вже є у самих учнів. Так чому ж їх не використати?
«Принеси свій власний пристрій» - ідея, яка перевертає уявлення про традиційний процес навчання і повертає увагу учнів до предметів. Сучасні діти мало відрізняються від своїх батьків в питанні комп'ютерної компетентності і часто мають найостанніші новинки зі світу технологій. Але поки ці пристрої під забороною в школі або коледжі, вони будуть сильніше манить учнів і відволікати їх від роботи. Мабуть, це один з найцікавіших і інтригуючих аспектів концепції - перевернути уявлення учнів про потенціал їх електронних пристроїв і дати можливість користуватися в школі або коледжі тим, на що довгий час накладалося табу.
Безумовно, такий підхід як мінімум вносить в навчання ефект новизни і привертає увагу підлітка. Але щоб утримати це увагу, потрібно чітко продумати, які програми краще вибрати для спільної роботи в класі.
Головне, розуміти, що використання ідеї BYOD дозволяє учням працювати онлайн і в короткі терміни отримувати оброблені результати, проходити опитування, не витрачати час на роботу з різними методичними матеріалами, створювати власні закладки, входити в особистий кабінет без логіна і пароля і т.д. Крім захопливості, тут є ще один важливий аспект - економія часу, який тепер не потрібно витрачати на зайві дії, як, наприклад, відкрити щоденник, знайти сторінку в підручнику, перемалювати графік або записати цитату. Це може здатися дрібницею, але в класі на ці метушливі кроки зазвичай йде від 5-ти до 15-ти хвилин. З BYOD цей час можна витратити на більш важливі речі - дискусії, особисті консультації, спільну роботу.
Обладнання SMART дозволяє в повній мірі використовувати принцип принцип BYOD на заняттях з учнями. Програмний комплекс SMART Learning Suite який включає в себе SMART Notebook, SMART Amp, SMART Response 2 і SMART LAB є фактичним стандартом для розробки цифрових уроків в школах - дозволяючи вчителям як використовувати величезну кількість уже наявних матеріалів, так і готувати свої власні інтерактивні заняття, легко зберігаючи результати роботи в класі в файлі уроку, проводити тестування відразу на уроці за допомогою мобільних пристроїв учнів за принципом BYOD

Мета навчання

Метамова — це система, що використовується для опису системи (наприклад, лінгвістика). А Метанавчання - це процес отримання знань, при якому саме навчання піддається рефлексії. Тобто учні все частіше замислюються про те, як вони вчаться, як слід вчитися краще і що для цього треба робити. Усілякі онлайн-інструменти на зразок Quora (соціальний сервіс обміну знаннями) їм в цьому допомагають. І це не може не впливати на освіту.

Динамічне оцінювання

Оцінки при такому підході ставляться не за окремі завдання, а на прогрес у вивченні предмета в цілому. Учня судять не відносно класу, а стосовно його самого. І це мотивує.

Подієва освіта

З найбільшим завзяттям вчаться не під час щоденних і рутинних походів в школу, а під час освітніх фестивалів і свят на кшталт Hour of Code*. Іншими словами, треба влаштовувати такі заходи, щоб все самі прибігли на них вчитися.
*Hour of Code (Година Коду) – це безкоштовна міжнародна освітня ініціатива, що спрямована на популяризацію ІТ серед школярів за допомогою проведення одного спеціально розробленого інтерактивного уроку інформатики. Авторами «Години коду» є американська неприбуткова організація Code.org

Порогові знання

Концепція Threshold knowledge має на увазі, що викладання має грунтуватися не на численних прикладах і завданнях, а на контр інтуїтивних концептах. І педагог, в першу чергу, повинен не пояснювати, як правильно, а руйнувати забобони, що перешкоджають пізнанню. Наприклад, студентам, що вивчають комп'ютерні науки складно зрозуміти, що таке рекурсія адже в матеріальному світі неможливо собі уявити, щоб об'єкт був частиною самого себе. Але точкою входу для розуміння цього поняття може бути аналогія з матрьошкою.

Навчання, що дозволяє по-новому поглянути на свою повсякденність

Щоб заразити інтересом учнів, їх треба здивувати. Найефективніший спосіб - показати, як, наприклад, фізичні або хімічні процеси проявляються кожен день у нас на кухні.

Бриколаж

Останній і, мабуть, самий цікавий принцип. Бриколаж в освіті - це використання для навчання всього, що завгодно, крім спеціально створених інструментів на кшталт підручників.

Новини

Статті

Наші контакти

СМАРТ
Інтерактивні Технології і Системи

вул. Декабристів, 29/2
м.Миколаїв, 54017
тел. +380(50)396-83-40, +380(98)444-14-70
E-mail: office@intis.com.ua