Універсальний інтерактивний кабінет

Мультимедійний клас є ключовим компонентом апаратно-програмно-методичного комплексу "Інтерактивна школа".

          Універсальний інтерактивний кабінет максимально використовує потенціал інформаційних технологій в навчально-виховному процесі. Він охоплює такі процеси, як підготовка навчального матеріалу; проведення уроків; моніторинг знань учнів. Під час уроку викладач може використовувати електронні підручники, освітні ресурси, а також заздалегідь підготовлені авторські уроки. Всі дії викладача на інтерактивній дошці можуть записуватися і використовуватися надалі. В універсальному кабінеті можуть проводитися уроки з кожного предмету.

interaktivniy klass 1

          Мультимедійний клас - це сучасний формат приміщення, оснащений засобами інтерактивного мультимедійного обладнання та інформаційними системами для активного виступу одного доповідача і сприйняття викладеної інформації іншими слухачами аудиторії.

Очікуване призначення мультимедійного класу:

          Такий формат приміщень найбільш затребуваний в навчальних закладах і центрах для проведення лекцій, семінарів, класичного та дистанційного процесу навчання, в компаніях різних галузей для проведення віддалених відео-конференцій, презентацій, доповідей та публічних виступів власних або сторонніх співробітників компанії, а також у виставкових і наукових центрах для проведення презентацій і доповідей.

          Мультимедійний клас - це інноваційний формат приміщення, в якому традиційні засоби викладу і демонстрації інформації замінені на сучасний мультимедійний комплекс обладнання, зокрема: малювання дошка - на електронну дошку і інтерактивний планшет, крейда і указка - на лазерну указку і бездротові клавіатуру і мишу, паперові плакати, стенди та оверхед-проектори - на перископи і мультимедійні проектори з моторизованими екранами і відео стіни, і якщо раніше, при необхідності показати який-небудь предмет, приходило ь ставити його на високий постамент або «пускати по рядах» аудиторії, в мультимедійному клас використовується документ-камера з істотним масштабуванням демонстрируемого об'єкта.
          У мультимедійному класі доповідач може використовувати для свого виступу широкий спектр засобів візуалізації, отримання і передачі інформації для слухачів, супроводжувати свою доповідь або лекцію повноцінними відеофільмами, аудиоинформацией, електронними матеріалами, on-line інформацією з Інтернету або локальної мережі.

Функціональні можливості мультимедійного класу:

- ведення записів на електронній дошці або інтерактивному планшеті;
- відображення інформації з будь-яких інформаційних носіїв (електронні пристрої, мультимедійні сервери, відеокамери, документ-камери) на різні засоби візуалізації (монітори, моторизовані екрани, відео стіни);
- Многоекранний відображення інформації з функцією інтерактивного управління (тач-скрін панель / touch-screen panel);
- відеотрансляція online лекцій в Інтернеті і / або в локальній мережі;
- відеозапис лекцій на електронні носії;
- створення електронної бібліотеки з архівом відеолекцій;
- дистанційне ведення лекцій;
- звукооснащеніе з шумозаглушенням і аудіосистема з мікрофонами;
- дистанційний моніторинг технічного стану мультимедійного обладнання та автоматичне оповіщення про необхідні профілактичні заходи (наприклад, своєчасне попередження про необхідність заміни ламп в проекторах);
- електронне складання розкладів використання аудиторій;
- автоматизоване планування і резервування аудиторного фонду;
- автоматичне формування статистики та контроль завантаженості аудиторій;
- централізоване управління кліматом в приміщенні (наприклад, автоматичне вкл / викл кондиціонерів і системи вентиляції при початку / закінчення роботи в аудиторії);
- сценарна управління штучним освітленням (наприклад, сценарій «Лекція» автоматично включає загальне освітлення в аудиторії, локальну підсвітку над робочим місцем викладача і студентів);
- автоматичне керування природним освітленням (наприклад, штори автоматично закриваються при настанні сутінків або занадто яскравому сонячному світлі, також при включенні проектора штори автоматично створять необхідну затемнення в аудиторії);
- централізоване управління всіма встановленими мультимедійним обладнанням та інженерною системами з єдиною панелі управління.
          Якість процесу навчання і доступність викладу інформації багато в чому залежить від способів подачі інформації, візуального та акустичного супроводу, а саме, навчання повинно бути такими, щоб кожен присутній в аудиторії був залучений в процес виступу доповідача і отримував якісну інформацію незалежно від дальності розташування свого місця в аудиторії.

Переваги мультимедійного класу:

- сучасний рівень і підвищення якості процесу навчання;
- можливість сучасного дистанційного навчання;
- забезпечення лекції повноцінними відеофільмами, аудиоинформацией, електронними матеріалами, online інформацією з Інтернету і локальної мережі.
- зручний аналіз ефективності використання аудиторій і мультимедійного обладнання, з метою контролю окупності вкладених інвестицій в проект з оснащення аудиторії.
- економія часу на налаштування всіх одиниць обладнання та швидке забезпечення комфортної робочої обстановки.
- автоматична підтримка рекомендованого сан. нормами рівня освітлення, за рахунок регулювання природного (штори) і штучного (світильники) освітлення в аудиторії.

Практична реалізація мультимедійного класу:

          Мультимедійний клас складається з інтегрованих інженерних систем з єдиною системою керування. Технічне забезпечення мультимедійній аудиторії передбачає окреме робоче місце для одного доповідача заходи, оснащене засобами відтворення і візуалізації будь-який відео та аудіо інформації, отримання та передачі електронних документів, а також записи проведеного заходу.
           Наприклад, у навчальній аудиторії може бути встановлений мультимедійний проектор будь-якого виконання (на висувному стельовому кронштейні або прихований в корпусі спеціальної меблів), який дозволяє виводити зображення на моторизований екран, відео стіну або ультратонку безшовну видеопанель, безпосередньо з комп'ютера або загального мультимедійного сервера з інформацією, територіально віддаленого з самої аудиторії, або з Інтернету.

          Для більш зручного використання функціоналу мультимедійного класу передбачаються сценарії і режими роботи інтегрованого інженерного і мультимедійного обладнання.
          Наприклад, натисканням однієї кнопки активізується сценарій «Презентація» і в аудиторії автоматично закриються жалюзі на вікнах, включиться загальне освітлення і локальне підсвічування робочого місця доповідача, плавно опуститься моторизований екран, відкриється люк в стелі і висунеться мультимедійний проектор, поступово почне функціонувати клімат-контроль в приміщенні. При завершенні роботи в мультимедійному класі, багато часу йде на відключення комплексу обладнання задіяних інженерних систем, щоб спростити процес, досить натисненням однієї кнопки активізувати сценарій «Вимкнути все» і автоматично відбудеться поступове відключення всіх елементів обладнання.