Як ми вчимося або інструменти отримання знань

    Освіта - найважливіша складова нашого життя і воно стане дверима в майбутнє, яке ми собі навіть не в змозі уявити. Наприклад, діти, які прийшли в перший клас цього, 2014-му році, швидше за все, вийдуть на пенсію в 2067 році, і навчання для них не закінчиться порогом школи або університету, а буде супроводжувати їх все життя, де і чим би вони не займалися. А заглядаючи ще далі в майбутнє, неможливо припустити, якою буде освіта для їхніх онуків. Але, тим не менш, сьогодні школа зобов'язана дати дітям відповідні навички, навички навчатися, якими вони будуть користуватися все своє життя. 

                  Давайте подивимося на те, як ми навчаємо наших дітей сьогодні, щоб вони могли зайняти своє місце в 21-м столітті?

Проблема в тому, що ми намагаємося готувати дітей до майбутнього старими методами, придуманими ще в епоху Просвітництва, більше 300 років тому. Це відштовхує їх від навчання, так як інструменти отримання знань не відповідають сьогоденню й змушують дітей робити вибір не на користь освіти або відмовлятися від важливих для себе речей.

               У наш час на дітей діє більше подразників, ніж будь-коли. Кожен джерело інформації намагається максимально опанувати їх увагою - будь то ігрові приставки, комп'ютери, планшети, смартфони або сотні каналів ТБ. Але, чомусь, їм не можна на це відволікатися, адже потрібно вчитися і отримувати знання з тими інструментами, з якими вчилися їхні батьки, діди і прадіди. Чи не так?

001

 

     Існуюча система освіти вигадувалася і відбудовувався для іншої епохи. І ця парадигма навчання мало збігається з парадигмою отримання знань сучасного учня. Знаючи, що всі люди різні і по-різному сприймають інформацію, ми не намагаємося дати її різноманітно, а продовжуємо вчити їх одноманітно.

  • Як виглядають класи, де сьогодні навчаються 95% сучасних школярів і студентів?
  • Який базовий інструмент навчання у викладачів сьогоднішніх шкіл?
  • Як укластися в 45 хвилин уроку, якщо матеріалу на три уроки?
  • Чому так складно викладачеві утримувати увагу учнів під час уроку?
  • Чи хочуть діти, щоб їх готували для майбутнього інструментами предків?

Вихід з цього є - це підвищення освітніх стандартів і прийняття сучасної парадигми освітнього процесу.

Одним з ланок нових освітніх стандартів 21-го століття стала інтерактивна дошка SMART Board. Сьогодні це найпопулярніший інструмент навчання сучасного класу, який був створений в кінці 20-го століття. Інтерактивна дошка SMART Board підняла освітні стандарти США і Великобританії на новий, сучасний рівень. З 2004 року вона з'явилася і в українських школах, згодом ставши базовим інструментом, але тільки для сучасного навчального закладу.

002

           Інтерактивна дошка SMART Board - це великий екран на стіні класу з MultyTouch функціями планшетного ПК та програмним забезпеченням SMART Notebook для створення інтерактивних слайдів вашого уроку. Це інструмент для групової роботи всього класу спільно з учителем. Діти, використовуючи зрозумілу їм Touch техніку (техніку управління дотиком і жестами) роботи на інтерактивній дошці SMART Board, самі не помічають, як осягають важливі знання не відволікаючись на зовнішні подразники.

            За 45 хвилин уроку викладач може передати набагато більше знань, так як при роботі з дошкою SMART Board задіяний не тільки аудіо-канал сприйняття інформації, але і візуальний і, що ДУЖЕ важливо - кінестетичний. Використовуючи відразу три канали сприйняття інформації, що не властиво для нашої педагогіки, ми не тільки з легкістю утримуємо увагу всіх учнів, ми даємо їм можливість найкращим чином запам'ятати цей матеріал. Так як, наприклад, «діти-кінестет», недоодержуючи по цьому каналу інформацію, є потенційними «трієчниками». 

Діти краще все осягають, коли інформація подається в різноманітному вигляді.

Інтерактивна дошка SMART Board, ідеальний помічник викладача в класі з активними дітьми. Багато лікарів вважають, що гіперактивність дітей - це проблема концентрації уваги. Але якщо діти сидять, і година за годиною виконують примітивну «канцелярську роботу», чи варто дивуватися тому, що вони починають соватися? Діти страждають не від психічних синдромів, а від одноманітності.

Інтерактивна дошка SMART Board спеціально розроблена для активної спільної роботи, залучаючи своїм функціоналом, інтерактивними уроками і здатна займати всю увагу учнів.

1 1

Інтерактивна дошка SMART Board - це базове технічне засіб сучасної школи, яке складається з декількох компонентів:

•    Велика біла дошка з активною поверхнею, що реагує на дотик пальця або будь-якого не острів предмета;

•    Програмне забезпечення SMART Notebook, для створення інтерактивних слайдів по темі уроку;

•    Мультимедійний проектор, який проектує зображення на поверхню інтерактивної дошки;

•    Комп'ютер (PC, ноутбук або планшет), що працює під будь операційною системою.

Інтерактивна дошка SMART Board - це інструмент для співпраці не тільки в стінах навчального закладу. Створені інтерактивні слайди учень може повторно відкрити і програти на будь-якому комп'ютері в будь-якому місці і в будь-який час. Це відкриває додаткові можливості для підвищення стандартів сучасної освіти. Інтерактивна дошка плюс хмарні технології і ми отримаємо одну з найбільш швидко моделей сучасної освіти - Blended Education (змішаного навчання) в будь-якому місці і в будь-який час. 

005

Використовуючи сучасний інструмент спільної роботи - інтерактивну дошку SMART Board, ми:

  • будемо цінувати наших дітей і перестанемо ділити на здібних і нездатних;
  • зможемо розбудити в дітях цікавість, свого роду двигун досягнень і вони будуть вчитися без нашої допомоги;
  • об'єднаємо їх в групи, як найбільш ефективний спосіб навчання;
  • навчимо їх співпраці, роботі в командах - що є запорукою розвитку;
  • приберемо бар'єр між учнями і природним середовищем навчання;
  • зможемо навчати їх цілісно, розуміючи, що це допоможе їм існувати в майбутньому.

Сотні тисяч шкіл в 175 країнах світу (США, вся Європа, Великобританія ...), у т.ч. сотні сучасних українських шкіл, понад 30 млн. користувачів щодня використовують інтерактивні доки SMART Board в освітньому процесі.

      Ми, активно впроваджуємо інтерактивні технології у українську освітню систему. Більше 5000 класів українських шкіл уже обладнані інтерактивними дошками SMART Board. Десятки шкіл оснастили свої класи і використовують інтерактивні технології SMART, як базовий інструмент сучасного освітнього процесу.

     Але жодна школа і жодна освітня система у світі не може бути краще за своїх вчителів. Учитель є джерелом успіху школи. І то, як він стимулює, спонукає і захоплює своїх учнів і є система навчання.

     Тому ми, впроваджуючи інтерактивні технології SMART у наші школи, приділяємо величезну увагу підготовці викладачів.

     Ми навчаємо правильно і з максимальною ефективністю застосовувати сучасні інструменти навчання, створювати інтерактивні слайди по темі своїх уроків і говорити на одній мові з сучасними дітьми.