Як використовувати інтерактивну дошку на всі 100%

У 2012/2017 навчальних роках в школи, коледжі та вузи була "вкинута" чергова велика партія інтерактивних дощок. Це стало вже звичайною справою. Зустрічаються школи, де всі класи оснащені цим чудовим інструментом. АЛЕ…

Ефективна віддача даного електронного технічного засобу навчання можлива лише при дотриманні ряду умов.

1. Правильно підійдіть до вибору місця установки інтерактивної дошки

Дуже важливо, як буде організовано взаємодію інтерактивної дошки (ІД) з проектором .

  • Якщо ваш проектором буде неможливо підвішений до стелі, а стоїть на столі або парті, вважайте, що ККД дошки впав більш ніж наполовину. Тінь постійно буде закривати значну поверхню ВД. Це не тільки зменшить огляд для учнів, що сидять за партами, а й буде заважати зручної навігації того, хто працює у інтерактивної дошки.
Ось так неправильно!

NEPRAV 300x131

  • А ще ви будете змушені постійно займатися калібруванням дошки.
  • При покупці проектора не женіться за дешевизною. Вартість проектора знаходиться в пропорційній залежності від якості зображення, яскравості і довговічності лампи.
  • Якщо є можливість, придбайте короткофокусний проектор, який зведе поява тіні на екрані майже до нуля.
  • Уважно підбирайте місце розміщення проектора. Справа не тільки в заважає тіні, але і в тому, щоб промінь проектора якомога менше засліплювало вас. Це можливо при максимально високому розміщенні проектора.

Ваше обличчя в променях проектора - зайвий привід для насмішок і можливість зірвати урок.

  • Не допускайте помилок багатьох вчителів: не ставте інтерактивну дошку біля вікна. Зазвичай вчитель виправдовується тим, що саме там знаходиться вчительський стіл з комп'ютером. Тим часом сонячне світло кардинально змінює в гірший бік якість зображення. Навіть жалюзі вам мало допоможуть.

u okna 300x236

Зверніть увагу на цей снімок.Інтерактівная дошка не тільки у вікна. Вона буквально притиснута до кута.

  • Інтерактивна дошка повинна бути розміщена таким чином, щоб можна було спокійно зайняти місце праворуч або ліворуч від неї.
  • Інтерактивна дошка повинна знаходитися на висоті відповідає віку ваших учнів. Учні повинні користуватися всією поверхнею дошки.
Ось так неправильно! 

 vverh 300x262

  • домагайтеся також того, щоб проекція закривала всю поверхню інтерактивної дошки. Якщо проекція трохи менше, це ще куди не йшло. Однак якщо проекція більше розмірів дошки, ми втрачаємо можливість управляти тими ділянками зображення, яке залишилося за межами ІД.
2. Активно використовуйте базову бібліотеку

Більшість інтерактивних дощок має однаковий набір інструментів, які досить легко засвоїти. Інтерактивна дошка буде набагато корисніше, якщо ви будете ефективно використовувати наявну бібліотеку ресурсів: графіки, карти, невеликі анімації, тривимірні зображення і багато іншого.

3. Використовуйте дошку для роботи з іншими програмними додатками

Не забувайте, що інтерактивна дошка - свого роду великий планшет. Керуйте своїм комп'ютером прямо з дошки, користуючись програмами складання презентацій, флеш-анімаціями, іншими програмними додатками. Звичайно, важливо використовувати наявні в цих програмах інструменти інтерактивності:

  • гіперпосилання,
  • тригери,
  • перетягування об'єктів (drag and drop).
  • Використовуйте випускаються у великій кількості ліцензійні навчальні програми, "заточені" саме під інтерактивну дошку:
  • інтерактивні плакати,
  • дидактичні ігри,
  • інтерактивні модулі,
  • інтерактивні карти.

Проведіть інвентаризацію наявних у вас дисків з навчальними програмами на вашу предмету. Там знайдеться багато ресурсів, які можна використовувати на інтерактивній дошці. Зберіть їх в окрему папку.

4. Активно використовуйте нові форми навчання

Інтерактивна дошка - це не тільки інструмент для більш продуктивної роботи вчителя, а й можливість використовувати нові форми навчання для учнів. Не забувайте о трьох рівнях інтерактивності вашої мультимедійної розробки.

5. Використовуйте кілька інтерактивних дощок або розбивайте дошку на окремі зони

Подумайте, як можна розділити площа інтерактивної дошки на окремі зони для роботи декількох учнів.

Якщо вам випала можливість, не відмовляйтеся від розміщення в класі другий, а може і третьої інтерактивної дошки. Це ще більше урізноманітнює навчальну діяльність учнів.

6. Вивчіть всі можливості інтерактивної дошки

І, звичайно ж, багато що залежить від того, наскільки впевнено ви володієте інтерактивною дошкою. Вона може допомогти вам створити максимально комфортні умови роботи, але лише в тому випадку, якщо ви пізнали всі "секрети" інтерактивної дошки.