Про стандарти на розміри шкільних меблІв

Використання шкільних меблів, що відповідає санітарно-гігієнічним вимогам, має велике значення для забезпечення тривалої працездатності, правильного фізичного розвитку, профілактики порушення постави і зору у школярів.

505051064

У процесі навчальних занять організм учня отримує статичне навантаження, що обумовлено необхідністю тривалий час зберігати робочу позу. Це навантаження різко збільшується у випадках неправильного підбору шкільних меблів, невідповідності її розмірів росту учнів і іншим соматометрических параметрам. Одночасно виникають умови, що сприяють розвитку короткозорості і її прогресування, порушення постави. Гігієнічні вимоги, що пред'являються до шкільних меблів, в першу чергу, стосуються її розмірів.

Спеціальними вимірами було встановлено, що середні величини окремих параметрів тіла, які служать для нормування основних розмірів шкільних меблів, і їх співвідношення, при коливанні росту дітей і підлітків в межах п'ятнадцяти сантиметрів, істотно не відрізняються. Тому для школярів був прийнятий розподіл ростової шкали з інтервалом в 15 см.

     У таблиці 1 наведені дані про співвідношення між зростанням дитини і висотою учнівських столів та стільців.

Таблиця 1. Ростові групи учнівських столів та стільців

Колірна відмітка

ростова група

Висота столу / стільця, Н, мм

Зріст учня в см

Для якого класу рекомендовано

 

Помаранчева

 

I

460/260

100/115

<1

 

Фіолетова

 

II

500/300

115/130

<1

 

Жовта

 

III

580/340

130/145

<1

 

Червона

 

IV

640/380

145/160

1-3

 

Зелена

 

V

700/420

160/175

4-7

 

Блакитна

 

VI

760/460

>175

8-11

У шкільних меблів обов'язково має бути витримана правильне співвідношення основних елементів: висоти стільниці стола і стільця (лави) зі спинкою.

Відстань (по вертикалі) від заднього краю стола до сидіння - дифференция - дорівнює різниці висот сидіння та ліктя вільно опущеної руки сидячого школяра з додаванням 5,0-6,0 см. Зниження або завищена дифференция змушує школяра опускати або піднімати праве плече під час письма , що призводить до асиметрії тіла і викривлення хребта, а також до неприпустимого скорочення або збільшення відстані від очей до книги (зошити).

Відстань (по горизонталі) між краєм стільниці стола і краєм сидіння стільця - дистанція сидіння - повинно бути тільки негативною (Не менше 4-х і не більше 8-ми см). При нульовій і особливо позитивній дистанції школяр, для правильного розміщення передпліччя на столі, змушений тягтися вперед; робоча поза стає незручною, створюються умови, що збільшують статичне навантаження і прискорюють стомлення.

У класі, обладнаному світлими меблями (обробка зі збереженням текстури), в той же час дня, при однаковій орієнтації вікон і фарбуванні стін освітленість на 20% вище, ніж в класі, обладнаному партами (столами), пофарбованими в чорний або коричневий кольори. Тому серед усіх різноманітність колірної гами ДСП найбільш доцільно використовувати кольори "Бук Баварія" і "Вишня Оксфорд".