Розміщення шкільних меблІв

Між рядами столів (парт) і стінами навчального приміщення дотримуються наступні встановлені відстані:

В навчальних приміщеннях звичайної прямокутної конфігурації від зовнішньої стіни до першого ряду столів (парт) - 0,6-0,7 м; від внутрішньої стіни до третього ряду столів (парт) - 0,5-0,6 м; від задньої стіни до столів (парт) - 0.4-0,5 м; від класної дошки до перших столів (парт) - 2,4 м; між рядами - 06-08 м.

В навчальних приміщеннях квадратної і поперечної конфігурації при розміщенні меблів у чотири ряди відстань від класної дошки до перших столів (парт) повинна бути не менше 3,0 м, що при довжині дошки в 4 м забезпечує "кут зору" для школярів, які сидять за першими столами (партами) в першому і четвертому рядах, не менше 35 °; відстань від вікон до першого ряду столів (парт) - 0,8-1,0 м; ширина проходів між рядами - не менше 0,6 м, від останніх столів (парт) до шаф, розташованим вздовж задньої стінки приміщення - 0,9-1,0 м.

Робоча поза і її правильне формування

Важливо не тільки забезпечити робоче місце, яке відповідає зростанню школяра, а й привчити його зберігати під час навчальних занять найменш стомлюючу позу - сидіти глибоко на стільці, рівно тримати корпус і голову, ноги повинні бути зігнуті в тазостегновому і колінному суглобах, ступні спиратися на підлогу (підніжку), передпліччя вільно лежати на столі.

Виховувати правильну посадку в школярів необхідно з перших днів відвідування школи; для навчання школярам перших класів слід виділити спеціальний урок.

Учитель демонструє таблицю "Правильне сидіння при листі". Після розгляду школярами таблиці вчитель запитує, як учень (учениця) тримає голову, руки, як спирається на спинку парти (стільця), де знаходяться ноги.

При листі школяр спирається об спинку парти (стільця) попереком, при поясненні вчителя - сидить більш вільно, спирається об спинку парти (стільця) не тільки крижово-поперекової, але і подлопаточной частиною спини. Учитель після пояснення і показу правильної посадки, просить школярів усього класу сісти правильно і, обходячи клас, поправляє, якщо буде потреба їх позу.

Вироблення певної звички досягається не тільки поясненням, підкріпленим показом і систематичним повторенням. Для вироблення звички правильної посадки вчитель повинен повсякденно контролювати правильність пози школярів під час занять. Роль вчителя у вихованні у дітей правильної посадки особливо велика протягом перших трьох-чотирьох років навчання в школі, коли в них формується ця звичка.